تیک تاک چیست؟

تیک تاک یک شبکه اجتماعی چینی است که برای کاربران اندروید و iOS قابل دسترسی است. این شبکه اجتماعی امکانات بسیار متنوعی مثل استفاده از موسیقی در پس‌زمینه، انواع فیلترها جذاب، استیکرهای جالب و… را برای کابران خود فراهم کرده است. در واقع یک اپلیکیشن به اشتراک‌گذاری ویدیو است که در سال 2017 آغاز به کار کرده و با سرعتی باورنکردنی در حال رشد است. این اپلیکیشن ماهانه حدود 800 میلیون کاربر فعال در دنیا دارد که 100 میلیون از آن‌ها در آمریکا هستند. در تیک تاک شما می‌توانید ویدیو‌های کوتاه 15 تا 60 ثانیه‌ای ساخته و با دیگران به اشتراک بگذارید. همچنین این اپلیکیشن شبیه بسیاری از شبکه‌های اجتماعی دیگر مثل اینستاگرام و فیسبوک، امکان لایک کردن، کامنت گذاشتن و دنبال کردن کاربران دیگر را نیز دارد.

تیک ‌تاک (TikTok) بیشتر به عنوان اپلیکیشنی با کاربرانی با رنج سنی پایین‌تر در نظر گرفته می‌شود اما تحقیقات نشان داده که حدود 38% کاربران تیک تاک در آمریکا بالای 30 سال هستند. این موضوع فرصت بسیار مناسبی در اختیار دیجیتال مارکترها قرار می‌دهد تا از پتانسیل عالی و تعداد کاربران زیاد این اپلیکیشن استفاده کرده و مخاطبان هدف خود را تحت‌تاثیر قرار دهند.

از مهم‌ترین دلایل محبوبیت این پلتفرم می‌توان به نوع محتوای آن که به صورت ویدیویی بوده که معمولاً از پرمخاطب‌ترین نوع محتوا است و استفاده بسیاری از سلبریتی‌های مشهور از این پلتفرم اشاره کرد.

برای دانلود تیک تاک از لینک‌های زیر می‌توانید استفاده کنید:

چگونه فالوورهای بیشتری در تیک تاک جذب کنیم؟

افزایش تعداد فالوور و تعامل با آن‌ها اکثراً دغدغه افراد حاضر در این اپلیکیشن است. استراتژی‌هایی مثل آگاهی بخشی و درگیر کردن مخاطب در تیک تاک قابل استفاده و کاربردی است. در ادامه به 4 روش افزایش تعداد فالوور در تیک تاک می‌پردازیم.

1. تولید محتوا خلاقانه

همان گونه که از ابتدا گفتیم تیک تاک برای به اشتراک‌گذاری ویدئو ساخته شده است و شما می‌توانید با تولید محتوای جذاب و خلاقانه دیده شوید و کابران زیادی جذب کنید. توجه کنید که محتوای تولید شده باید هم‌راستا با استراتژی‌های بازاریابی شما باشد. زیرا این محتوا در برندینگ و نحوه شناخته شدن شما بسیار موثر است. شما با ویدئوهای جذاب می‌توانید به خوبی پیام‌های مارکتینگی خود را منتقل کرده و به جامعه هدف بزرگی دسترسی پیدا کنید.

2. استفاده از هشتگ‌های مناسب

اگر می‌خواهید در تیک تاک به راحتی شما را پیدا کنند باید به سئو در تیک تاک توجه ویژه‌ای داشته باشید. برای این کار لازم است از هشتگ‌های مناسب استفاده کنید. البته به این نکته توجه کنید که هشتگ‌های شما در کپشن استفاده می‌شوند و تیک تاک محدودیت کاراکتری 100 تایی در کپشن دارد. پس پیشنهاد می‌شود از 3 هشتگ مهم استفاده کرده و بقیه کاراکترها را به توضیح ویدیو اختصاص دهید.

3. مشارکت

در صورتی که به دنبال جذب فالوور جدید هستید، می‌توانید به اکانت‌های دیگر که مخاطبانی مشابه شما دارند درخواست همکاری بدهید. با تولید یک ویدیو مشترک و به اشتراک‌گذاری آن به صورت هم زمان و استفاده از کپشن مناسب می‌توانید تعداد مخاطبان خود را افزایش دهید. همین طور شما می‌توانید از اینفلوئنسرها یا افراد پرمخاطب نیز استفاده کنید.

4. استفاده از کمیپن‌های تبلیغاتی تیک تاک

تیک تاک از سال 2019 امکان تبلیغات در این شبکه اجتماعی را فراهم کرده است. استفاده از این پنل تبلیغاتی به شما کمک می‌کند تا در مدت زمان کم‌تری، تعداد فالوور زیادی پیدا کنید. تیک تاک روش‌های مختلفی برای تبلیغ به شما پیشنهاد می‌دهد. تبلیغات در تیک تاک می‌توانند به صورت CPC و CPM باشند که هرکدام از آن‌ها انواع مختلفی دارند. پیشنهاد می‌شود قبل از انجام تبلیغات در تیک تاک حتما پنل تبلیغاتی آن را به دقت بررسی کرده و از شیوه‌های تبلیغات آشنایی کافی بدست آورید.

 

برخی از روش های تبلیغ در تیک تاک موارد زیر است:

  • Brand takeover: در این تبلیغ بنر یا موشن گرافیک تبلیغ شما به محض بازکردن اپلیکیشن به کاربر نمایش داده می‌شود و قابلیت کلیک کردن نیز دارد.
  • In-Feed Native Video Ads: این تبلیغات به صورت native و در صفحه «For You» کاربران نمایش داده می شود و قابلیت لایک، کامنت، به اشتراک گذاری و دنبال کردن را دارد.
  • Hashtag challenge: این هشتگ‌ها در قسمت جستوجو برای کاربران نمایش داده شده و آن‌ها را به مشارکت ترغیب می‌کنند.

باید اضافه کنم این روش‌ها تنها تعداد محدودی از کارهایی است که می‌توانید برای افزایش تعداد فالوور خود در تیک تاک انجام دهید. تفاوت و خلاقیت دو عنصر بسیار قدرتمند در همه شبکه‌های اجتماعی هستند که می‌توانند برای شما طرفدارانی وفادار پیدا کنند. نکته‌ای که بسیار اهمیت دارد این است که مثل تولید محتوا برای هر شبکه اجتماعی دیگری، استراتژی محتوایی داشته باشید و نظم را فراموش نکنید. سعی کنید تا با مخاطبان خود ارتباط خوبی برقرار کنید و علایق آن‌ها را بشناسید. چالش‌های جذاب و منحصربفرد ایجاد کرده و برای کسب بهترین نتیجه تلاش کنید و در نهایت صبر را فراموش نکنید چرا که برای پیشرفت باید پشتکار داشت و صبوری کرد. امیدوارم این مقاله برای شما جالب توجه باشد. اگر تجربه استفاده از اپلیکیشن تیک تاک را دارید و روش‌های کاربردی‌ای برای جذب مخاطب در آن می‌شناسید، خوشحال می‌شویم که با من به اشتراک بگذارید.