طراحی سایت می تواند در تجارت و کسب و کار افراد تاثیر بسزایی دارد. در این مطلب به بررسی این مورد می پردازیم.

مرداد سال 97 بود که 27 سال از زمان آنلاین شدن اولین صفحه در دنیای وب گذشت.از آن زمان تا کنون دنیای اینترنت با سرعت در حال رشد و گسترش است و تقریبا تمام جنبه های زندگی انسانها را تحت الشعاع خود قرار داده است.تا کنون بیش از 1 میلیارد دامنه اینترنتی (Domain) ثبت شده که نشان می دهد تا چه حد رشد دنیای مجازی و اینترنت سریع و موثر است.

البته آمارها نشان می دهد از این تعداد دامنه ثبت شده تنها حدود یک چهارم آنها واقعا فعال هستند و این به این معنی است که همچنان جا برای رقابت و حضور در فضای اینترنت امکان پذیر است.

دنیای اینترنت را همانند یک بزرگراه تصور کنید که روزانه میلیون ها نفر از آن عبور می کنند و تقریبا تمام مردم شهر ، کشور و دنیای شما به آن دسترسی و در بسیاری از موارد برای انجام فعالیت های روزانه خود حتی به آن نیاز دارند.رشد بسیار سریع کاربران اینترنت در ایران نشان می دهد که ظرفیت بسیار زیادی برای معرفی شرکت ها و سازمان ها ، محصولات و خدمات مختلف وجود دارد.

به عقیده تمام کارشناسانِ بازاریابی، فضای مجازی و اینترنت بزرگترین و قوی ترین بستر برای افزایش فروش و بازاریابی در تمام طول تاریخ بشر محسوب می شود.

طراحی سایت چه کمکی به موفقیت بیشتر یک کسب و کار می کند ؟

در صورت داشتن برنامه ریزی صحیح برای استفاده از فرصت بی انتهای بازاریابی در دنیای اینترنت، طراحی سایت در حقیقت از جمله اولین و مهمترین اقدامات محسوب می شود.

هر شرکت ، سازمان و کسب و کار برای جلب اعتماد مشتریان و امکان ارائه خدمات و پاسخگویی به آنان لازم است که دفتر ، مغازه و به صورت کلی یه مکان فیزیکی برای مراجعه مشتریان داشته باشد. وب سایت در واقع دفتر مرکزی شما در دنیای مجازی و فضای اینترنت محسوب می شود  و طراحی سایت به شما این امکان را می دهد که یک پایگاه اصلی در اینترنت داشته باشید که دفتر مرکزی شما محسوب می شود و دفاتر دیگر شما در بخش های مختلف اینترنت به آن متصل می گردد.

چه صاحب یک کسب و کار کوچک باشید و چه در حال اداره یک سازمان بزرگ ، امروزه داشتن وب سایت برای شما یک ضرورت محسوب می شود چراکه نادیده گرفتن و پشت کردن به چنین پتانسیل عظیمی برای کسب و حفظ اعتبار با هیچ یک از اصول مدیریتی و بازاریابی همخوانی ندارد و در بسیاری موارد صدمات زیادی به کسب و کار شما خواهد زد.

طبق نظر سنجی ها اکثر مردم به شرکت هایی که دارای وب سایت هستند بیش از سایر شرکت های مشابه اعتماد می کنند

تجربه چند سال اخیر نشان داده درصد قابل توجهی از مردم اینترنت را راهی ساده برای یافتن محصول یا خدمات مورد نظر خود انتخاب کرده اند. به گونه ای که بسیاری از کسب و کارهای کوچک که حتی هیچ فروشگاهی در دنیای واقعی نداشته اند از طریق طراحی سایت فروشگاه اینترنتی به فروش محصولات خود از طریق دنیای مجازی روی آورده و با سرمایه ای اندک به موفقیت های عظیمی دست یافته اند.

خرید از طریق اینترنت کم هزینه تر است و از همه مهمتر زمان بسیار کمی از افراد میگیرد.مسئله سرعت انجام امور به یکی از اولویت های اساسی بشر تبدیل شده و بسیاری از تکنولوژی ها از جمله اینترنت تنها به دلیل اینکه توانسته اند انجام یک سری امور را سریع تر کنند محبوبیت زیادی بدست آورده اند.

برای طراحی سایت از کجا شروع کنیم ؟

قدم های اولیه برای طراحی سایت و ورود به دنیای مجازی به صورت حرفه ای دارای اهمیت بسیار زیادی است.در مرحله اول باید انتظارات و هدف های خود را از طراحی وب سایت مشخص کنید و تا جاییکه می توانید در مورد انواع مختلف روش های طراحی سایت و برنامه نویسی اطلاعات کسب نمایید.

برخی از اهداف مهم طراحی سایت به این ترتیب است:

  • اعتبار بخشی به شرکت و سازمان
  • اطلاع رسانی سریع در مورد اخبار و وقایع جدید سازمان
  • معرفی سریع محصول یا خدمات جدید
  • سهولت در انجام امور مختلف مانند خرید آنلاین ، پشتیبانی آنلاین ، مشاوره آنلاین ، آموزش آنلاین و..
  • توسعه دامنه های بازاریابی به فضای نامحدود وب
  • برندسازی و کسب شهرت بیشتر
  • ایجاد یک پایگاه مرکزی در اینترنت جهت سهولت در استفاده از انواع روش های بازاریابی در دنیای مجازی
  • افزایش فروش
  • حفظ مشتریان قدیمی و جلب اعتماد مشتریان بالقوه
  • انتقال احساس حرفه ای و مدرن بودن به مخاطبان

یکی از کارکردهای طراحی سایت این است که به مشتریان و مخاطبان این حس را منتقل کند که شما حرفه ای هستید ، به تکنولوژی و دانش روز اهمیت می دهید و می توانند از این نظر به شما اعتماد کنند.

هیچگاه اعتبار شرکت و سازمان خود را به یک وب سایت ارزان و غیر حرفه ای پیوند نزنید

کاربران و مخاطبان شما در دنیای اینترنت کاملا تفاوت یک وب سایت حرفه ای و یک وب سایت غیرحرفه ای و ارزان را درک می کنند ، این کار از طریق آنالیز سرعت لود سایت ، طراحی ظاهری ، تناسب رنگها ، چینش عناصر سایت ، دسترسی به قسمت های مهم سایت و فاکتورهای مختلف دیگر به صورت کاملا ناخودآگاه صورت می پذیرد.

 

چند دلیل ساده و مهم برای مشخص شدن لزوم طراحی سایت حرفه ای :

  • ۹۴% مردم، طراحی ظاهری ناخوشایند وب سایت را دلیل اصلی عدم اعتماد یا عدم استفاده از یک وب سایت عنوان کرده اند.
  • ۳۸% از افراد اگر قالب وب سایت و همچنین محتوای سایت (متن،عکس،فیلم و..) برایشان “جذاب” نباشد آن را ترک خواهند کرد
  • ۵۰ میلی ثانیه! تمام وقتی که شما دارید.طبق تحقیقات، کاربران در همان ۰.۵ ثانیه اول ورود به وب سایت در مورد آن تصمیم میگرند
  • ۷۵% مردم، یک شرکت و کمپانی را براساس طراحی وب سایت آن قضاوت می کنند.از نظر این عده طراحی بد = کمپانی بی کیفیت
  • ۴۸% از مردم طراحی ظاهری سایت را مهمترین معیار نشان دهنده حرفه ای و معتبر بودن یک شرکت می دانند.
  • ۳۹% از کاربران در صورتی که عکسهای وب سایت زمان زیادی برای لود شدن بگیرد آن را ترک می کنند
  • ثاینه عملکرد سریعتر در ورژن موبایل وب سایت، طبق تحقیقات ۲۹% نرخ تبدیل آن را بالا می برد

۴۰%  از خریدارانی که از طریق موبایل به سایت های فروشگاهی مراجعه می کنند در صورتیکه لود شدن سایت فروشگاهی یا تجاری مورد نظر بیش از ۳ ثانیه طول بکشد آن را ترک خواهند کرد.

تفاوت وب سایت های حرفه ای و وب سایت های ارزان:

باید بخاطر داشته باشید که وب سایت های ارزان که عموما توسط افراد غیر متخصص طراحی می شوند نه تنها باعث پیشرفت و برآورده شدن نیازهای شما نمی شوند بلکه می توانند آسیب جدی به شهرت و اعتبارتان نیز وارد نمایند. وب سایت های WordPress (وردپرس) و Joomla (جوملا) و اصولا سایت های CMS آماده یا اصطلاحا قالب آماده از این دست وب سایت های ارزان و غیر حرفه ای محسوب می شوند که مشکلات زیادی را برای شما ایجاد خواهند کرد.

اگر میخواهید در بین رقبای خود متمایز باشید ، به برند و نام تجاری خود اعتبار بیشتری ببخشید و مشتریان جدیدی را به سوی خود جذب کنید چاره ای جز طراحی سایت به صورت تخصصی ندارید.

طراحی سایت تخصصی یعنی یک شرکت معتبر و با سابقه که به صورت تخصصی به کار طراحی وب سایت مشغول است با در نظر گرفتن مخاطبان هدف ، انتظارات ، نیازها ، اهداف سازمانی و نوع کسب و کار شما اقدام به طراحی یک وب سایت پیشرفته و تخصصی برای شما نماید. در این مورد ما شرک آوینا پرداز را به شما معرفی می کنیم که با سالها تجربه و سابقه و استفاده از تیم های جوان و خلاق توانسته در طول مدت فعالیت خود وب سایت های بی نظیری برای انواع شرکت ها ، سازمان ها و مشاغل مختلف طراحی و اجرا نماید.

طراحی سایت با استفاده از آخرین فریمورک ASP.NET شرکت مایکروسافت و تحت آخرین ورژن الگوی MVC مزایای بیشماری برای هر شخص یا سازمان و کسب و کاری به همراه دارد.تنها مشکل این وب سایت ها قیمت کمی بالاتر و مدت زمان مورد نیاز بیشتر برای طراحی با استفاده این تکنولوژی ها است که همین دو عیب باعث شده اینترنت به جولانگاه خیل عظیمی از وب سایت های ارزان و بدون کیفیت تبدیل شود که اتفاقا در دراز مدت هزینه های مادی و معنوی به مراتب بیشتری روی دست صاحبان خود می گذارند.

قیمت طراحی سایت با استفاده از ASP.NET و MVC در حال حاضر بین شرکت های مختلف کمی تفاوت دارد ، اما چیزی که لازم است بدانید این است که یک وب سایت حرفه ای به هیچ وجه ارزان نیست زیرا بکارگیری برنامه نویسان و تیم های حرفه ای و همچنین استفاده و خرید بهترین نرم افزارها و تکنولوژی های دنیا نمی تواند ارزان باشد.

در حال حاضر و در آستانه سال 1398 قیمت طراحی سایت ASP.NET تخصصی و حرفه ای برای شرکت ها و سازمان های مختلف بسته به امکانات و انتظارات، بین 3 تا 4.5 میلیون تومان محاسبه می شود.

و طراحی وب سایت های فروشگاهی با استفاده از تکنولوژی های پیشرفته و مدرن بین ۶ تا ۱۲ میلیون تومان هزینه خواهد داشت.

برای آگاهی از هزینه و قیمت های جدید کافی است عبارت “قیمت طراحی سایت” را در گوگل جستجو نموده و لینک وب سایت phrensy.ir را در صفحه اول بیابید.

چگونه شرکت مناسب برای طراحی سایت خود را بیابیم ؟

جستجوی عبارت “طراحی سایت” و کلیک کردن روی اولین لینکها راه حل مناسبی نیست.زیرا اول بودن در جستجوی گوگل لزوما به معنی حرفه ای بودن نیست. همچنین تعداد زیاد مشتریان و نمونه کارها نیز نمی تواند ملاک باشد زیرا باید بدانید طراحی وب سایت تخصصی و حرفه ای زمانبر است و نمی توان در مدت کوتاهی صدها وب سایت حرفه ای طراحی کرد و از طرف دیگر معمولا شرکت هایی که تعداد مشتریان زیادی دارند در ارائه خدمات پشتیبانی بسیار ضعیف و نا کارآمد هستند.

۱- در وهله اول نمونه کارها ، مقالات و مطالب وب سایت شرکت طراح را به دقت مطالعه کنید ، به نوع طراحی وب سایت خودِ شرکت طراح و اِلِمان های طراحی آن از جمله رنگ ها ، سرعت لود و .. نیز توجه نمایید

۲- سپس در صورتی که احساس کردید می توانید به شرکت مورد نظر اعتماد کنید با آنها تماس گرفته و در مورد کاری که میخواهید انجام دهید مشورت کنید و حتی زمانی را برای ملاقات حضوری تعیین نمایید.

۳- در مرحله بعد حتی می توانید با تعدادی از مشتریان آنها تماس گرفته و از نحوه همکاری و کیفیت ارائه خدمات پشتیبانی پرسش نمایید.

۴- در نهایت در صورت توافق های اولیه از شرکت طراح درخواست کنید که فایل پیش قرارداد یا نمونه قرارداد را برای شما ارسال نماید تا بندهای آن را با مذاکرات صورت گرفته در تماس تلفنی یا جلسه حضوری تطبیق دهید.

اگر همه موارد به خوبی پیش رفت و از طرفی احساس خوبی هم داشتید می توانید نتیجه بگیرید که بهترین و مناسبترین شرکت را برای طراحی سایت خود یافته اید.شرکت آوینا پرداز با شعار ” هدف ما خلق آنچه در اندیشه شماست!” می تواند همان شرکتی باشد که شما به دنبالش هستید.